راهنمای خرید بلیط اتوبوس و سفر با اتوبوس

سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ق.ظ

۰

لذت سفر به مشهد با اتوبوس

سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ق.ظ

هر کدام از ما بسته به شرایط گاهی اوقات به دلایل پربودن وسیله ی مورد نظر، مشکلات مالی و... مجبور به انتخاب یک گزینه بیشتر نیستیم در آن حالت چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد اگر نکات کلیدی درباره ی نوع وسیله ی سفر ندانسته باشیم؟ در ادامه در وبلاگ بلیط اتوبوس در مورد لذت سفر به مشهد با اتوبوس صحبت خواهیم کرد.

یکی از راه های ارزان سفر به شهرهای دیگر استفاده از اتوبوس های بین شهری است. در این مقاله سعی داریم نکاتی را در خصوص سفر زمینی با اتوبوس به مشهد برای شما شرح دهیم.

شهر مشهد یکی از مقاصد گردشگری بسیاری از توریست های خارجی و هم چنین مسافران داخلی است که از طرق مختلف زمینی توسط قطار و یا اتوبوس و یا وسایل نقلیه شخصی خود و یا از طریق خطوط هوایی توسط هواپیما به این شهر عزیمت میکنند. شاید معروفیت این شهر بیشتر به دلیل وجود حرم امام رضا و یا آرامگاه فردوسی باشد اما خوب است بدانید که شهر مشهد مکان های طبیعی زیادی برای گردش در خود جای داده است. لذا سالانه تعداد زیادی مسافر به این شهر سفر میکنند و از بسیاری از خطوط اتوبوس برای این امر استفاده میکنند.

از نکات مهمی که در خصوص سفر با اتوبوس به این خطه نیاز است که هر مسافر بداند این است که برای خود پتو و بالشت سبک و کوچک به همراه داشته باشد تا بتواند در اتوبوس و در طی مسیر خواب راحتی داشته باشد. هم چنین سعی کنید قبل از سفر غذایی سبک میل کنید یا از میان وعده های داخل اتوبوس استفاده کنید و کمتر از غذاهای رستوران های بین راهی استفاده کنید.

اگر در اتوبوس حس کردید که سرگیجه و حالت تهوع دارید در هر توقف اتوبوس پیاده شده و هوای تازه استنشاق کنید. هم چنین سعی کنید لباس های راحتی بپوشید و کفش های راحتی به پا کنید تا بر اثر نشستن زیاد ورم پاها موجب آزار شما نشود.

به طور کلی برای سفر با اتوبوس بهتر است بار کمی همراه خود داشته باشید و چمدان های سنگین و بزرگ را به دوش نکشید.

اولین کار بعد از آماده شدن برای سفر خرید بلیط اتوبوس از تعاونی مربوطه به مقصد مشهد است. در حال حاضر میتوان گفت اکثر تعاونی های اتوبوس رانی صفحه اینترنتی خرید بلیط داشته و به راحتی و در منزل میتوانید نسبت به خرید بلیط اتوبوس این شهر اقدام نماید و یا میتوانید از طریق مراجعه حضوری به پایانه مربوطه نسبت به خرید بلیط اتوبوس مورد نظر اقدام کنید.

بسته به تعاونی مورد نظر و مسیری که اتوبوس مربوطه شما را به مشهد میرساند قیمت بلیط متفاوت خواهد بود که در ادامه لیستی از این قیمت ها برای شما تهیه شده است:

سرویس اتوبوس        

شروع قیمت بلیط اتوبوس    

 

از بجستان به مشهد

120،000

 

از تهران به مشهد

320،000

 

از زاهدان به مشهد

395،000

 

از کاشمر به مشهد

95،000

 

از گنبدکاووس به مشهد

250،000

 

از بابل به مشهد

310،000

 

از اراک به مشهد

460000

 

از گناباد به مشهد

120،000

 

از قم به مشهد

450،000

 

از همدان به مشهد

617،500

 

از کرمانشاه به مشهد

612،000

 

از تبریز به مشهد

600،000

 

از شیراز به مشهد

950،000

 

از قزوین به مشهد

420،000

 

از لاهیجان به مشهد

460،000

 

 قیمت ها به تومان است.

پس از خرید بلیط اتوبوس نسبت به ساعت و تاریخ حرکت اتوبوس خود مطمئن شوید و سعی کنید تا نیم ساعت قبل از ساعت حرکت در پایانه مربوطه حضور داشته باشید تا در کمال آرامش بتوانید بارهای خود را در اتوبوس قرار داده و صندلی خود را پیدا کنید و مستقر شوید. برای خرید بلیط اتوبوس خود می توانید از وب سایت مستر بلیط استفاده نمایید.

اتوبوس ها در طول مسیر به جز برای اقامه نماز و قضای حاجت و ایستادن در رستوران ها برای صرف غذا در ایستگاه های پلیس توقف کوتاهی دارند تا مدارک مربوط به راننده و اتوبوس توسط پلیس راه چک و تایید شود. لذا بهتر است تا برنامه خود را با راننده و توقف های درون مسیر هماهنگ کنید و از مصرف بیش از حد مایعات و غذا در اتوبوس خودداری کنید. هم چنین بهتر است برای زمانی که در طول راه میگذرانید سرگرمی مناسبی مانند گوش دادن به موسیقی پیدا کنید و از خواندن  کتاب بپرهیزید.


۹۷/۱۲/۱۴
امیر علیپور