راهنمای خرید بلیط اتوبوس و سفر با اتوبوس

پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۵۷ ب.ظ

۰

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر های محردی

پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۵۷ ب.ظ

مجردها سبک سفر متفاوتی دارند، معمولا با یک کوله‌پشتی به دنبال ماجراجویی و کشف جاهای جدید هستند. به نظر می‌رسد طبیعت‌گردی با سلیقه این افراد سازگار است، اکوتوریسم فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی نوعی از سفر است که قبلا کمتر تجربه کرده‌اید. اگر شما هم به دنبال مقصدهایی برای سفرهای مجردی در ایام نوروز هستید، در این مقاله با مِستر‌بلیط همراه باشید تا جذاب‌ترین نقاط ایران برای ماجراجویی به شما پیشنهاد کنیم.در ادامه در مقاله ی  جذاب‌ترین مقاصد سفرهای مجردی در ایام نوروز با ما همراه باشید. باراهنمای خرید بلیط اتوبوس و سفر با اتوبوس همراه باشید.

قشم
قشم

قشم

جزیره قشم شاید عجیب‌ترین و جذاب‌ترین مقصد سفرهای مجردی برای نوروز باشد. اغلب ما این جزیره را به عنوان یک منطقه آزاد که جایی مناسب برای خرید و بازارگردی است، شنیده‌ایم و شاید کمتر خبر داشته باشد که این جزیره بزرگترین جزیره خلیج فارس است که در لیست ژئوپارک‌های یونسکو ثبت جهانی شده است. بنابراین پر از جاذبه‌های زمین‌گردشگری و مکان‌هایی است که چشم هر گردشگری را خیره می‌سازد. گردشگران می‌توانند ساعت‌ها به عکاسی بپردازند.

از جمله جاذبه‌های طبیعی قشم، بزرگترین غار نمکی است که بین مردم محلی به غار نمکدان معروف است و در یک گنبد یا کوه نمکی قرار گرفته است. این غار چندین تالار با ابعاد متفاوت دارد. جاذبه‌ی بعدی دره ستارگان است که در شمال روستای برکه خلف قرار گرفته است، اشکال خاص زمین‌شناختی این سایت که در  نتیجه فرسایش آب و باد بوجود آمده‌اند بسیار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده زیبا است. به عقیده مردم محلی این مکان در نتیجه برخورد ستاره‌ها به زمین شکل گرفته و به همین دلیل آن را دره ستارگان نامیده‌اند. گردشگران زمان زیادی را در اینجا صرف عکاسی می‌کنند. با این حال می توانید با استفاده از بلیط هواپیما کیش تبریز به شهر تبریز نیز سفر کنید.

جاذبه‌ی بعدی قشم جنگل‌های حرا است. این جنگل‌ها خاص مناطق استوایی و مدارهای نزدیک استوا هستند و شامل درختانی در اندازه‌های سه تا شش متر هستند که در آب‌های شور زندگی می‌کنند. این مناطق جزء مناطق حفاظت‌شده در ایران به شمار می‌روند و زیبایی منحصربفردی برای گردشگران دارند. در سفرهای مجردی در نوروز فرصت بازدید از این منطقه را از دست ندهید.

اگر بلیط قشم خریده‌اید و قرار است تعطیلات نوروز را در این جزیره بگذرانید، بازدید از چند جزیره اطراف قشم را نیز فراموش نکنید. اولین جزیره، هرمز است، حداقل یک روز از سفر، خود را با قایق یا کشتی به این جزیره برسانید و آن را ببینید هر چند شاید یک روز کافی نباشد اما همان هم غنیمت است. هرمز به داشتن خاک قرمز رنگ معروف است، اما وقتی پا به این جزیره می‌گذارید می‌توانید از راه رفتن و تماشای راه رفتن بر روی شن‌های رنگارنگ نقره‌ای، طلایی، سفید و مشکی لذت ببرید. در اینجا جاذبه‌های متنوعی چون دره‌ی رنگین‌کمان، قلعه‌ی پرتغالی‌ها، غار مراقبه، دره‌ی سکوت، الهه نمک فیروزه‌ای و فرش خاکی در انتظار شما هستند.

رشت
رشت

نکته‌ای که در سفرهای مجردی به قشم و مخصوصا هرمز باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان خاک رنگارنگ این جزیره را با خود به همراه نبرید و صنایع دستی که با خاک این جزیره درست شده‌اند را از مردم محلی نخرید. هیچ چیزی به جز عکس یادگاری برندارید و هیچ چیزی جز ردپای خود در طبیعت زیبای قشم بر جای نگذارید.

شهرهای شمالی ایران

شمال ایران به ویژه استان‌های مازندران وگیلان طبیعت بی‌نظیری دارند که با توجه به آب و هوای خوبی که در ایام نوروز دارند یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفرهای مجردی در این ایام به شمار می‌روند. جای جای این منطقه برای ماجراجویی‌های مجردی فوق‌العاده است اما در اینجا به چند نقطه خاص اشاره می‌کنیم. اول سری به استان گیلان می‌زنیم، شهر ماسوله در استان گیلان به خاطر داشتن معماری خاص پلکانی سرتاسر سال بویژه در بهار و پاییز گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. در بازدید از این منطقه امتحان کردن غذاهای محلی را فراموش نکنید.با بلیط هواپیما اصفهان رشت نیز می توانید از اصفهان به رشت سفر کنید.

نقطه‌ی بعدی قلعه رودخان است، این قلعه بنایی تاریخی متعلق به دوران سلجوقی بوده که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن قرار گرفته است. این دژ مرتفع در قلب جنگل 935 پله و 1500 متر ارتفاع دارد که مقصدی خاص برای سفرهای مجردی به شمار می‌رود، دشواری بالا رفتن از این پله‌ها شاید خیلی از خانواده‌ها را با وجود کودکان منصرف کند اما مجردهای ماجراجو را هرگز!

پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان نیز یکی از بکرترین و انبوه‌ترین جنگل‌های کشور است که تحسین هر طبیعت‌دوستی را برمی‌انگیزد. علاوه بر اینکه می‌توانید در اینجا جایی را برای پیک نیک و اقامتی چند ساعته در دل این جنگل‌های سرسبز انتخاب کنید، انتهای این جنگل‌ها پس از گذشتن از روستای دیناچال به دریای خزر می‌رسید. تفریح‌های آبی و قایق‌سواری از دیگر دلایلی هستند که سواحل نزدیک گیسوم را به مقصدی جذاب برای سفرهای مجردی تبدیل می‌کنند.

مقصد جذاب بعدی، شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. بدون شک تمام شهرهای شمال برای سفر بی‌نظیرند، چه خانوادگی و چه مجردی؛ اما برخی به دلایلی برای سفرهای مجردی جذاب‌تر هستند و بیشتر مورد استقبال جوانان ماجراجو قرار می‌گیرند. یکی از این مقصدها سوادکوه است. این شهرستان در جاده فیروزکوه واقع شده است و فاصله‌ای که با دریا دارد باعث به وجود آمدن چشم‌انداز کوهستانی - جنگلی نابی بین ابرهای این منطقه شده است. جنگل‌های این ناحیه بویژه جنگل‌های سنگده جزء زیباترین و بکرترین جنگل‌های شهرهای شمال هستند که ماجراجویان زیادی را به این نقطه می‌کشاند.

جنگل ابر شاهرود

استان سمنان با قرار گرفتن در منطقه‌ای نسبتا خشک در کشور این تصور منطقه‌ای کویری را در ذهن تداعی میکند. اما در همین منطقه نسبتا خشک جنگل‌ ابر همانند نگینی سبز با زیبایی منحصربفرد می‌درخشد و هر گردشگری را مسحور خود می‌سازد. همانطور که از نام آن پیداست، این جنگل بر فراز ابرها واقع شده است و با جای دادن منحصربفردترین گونه‌های گیاهی و جانوری بومی این منطقه، از مهم‌ترین جنگل‌های هیرکانی کشور و یکی از مقاصد جذاب طبیعت‌دوستان و ماجراجویان است. بسیاری از کسانی که با کوله‌پشتی سفرهای مجردی را تجربه می‌کنند، نام جنگل ابر را شنیده‌اند یا به آنجا سفر کرده‌اند. بنابراین در برنامه‌ریزی سفرهای مجردی گزینه‌ی بسیار مطلوبی است. از مشهد نیز می توانید با استفاده از بلیط قطار مشهد شاهرود به این شهر سفر کنید.

کردستان و کرمانشاه

غرب ایران زیبایی‌های خیره‌کننده و چشمگیری دارد که طی چند روز می‌توانید با یک برنامه‌ریزی خوب، از آن دیدن کنید. اگر در ایام نوروز قصد سفرهای مجردی به غرب ایران را دارید، پیشنهاد ما این است که سفر خود را از همدان آغاز کنید و پس از دیدن از بکرترین نقاط استان کردستان، ایلام و کرمانشاه به استان لرستان سفر خود را ختم کنید؛ اما در این جا تنها به زیبایی‌های دو استان کردستان و کرمانشاه اشاره می‌کنیم. برای سفر از تهران به این شهر می توانید از بلیط قطار تهران کرمانشاه برای سفر به این شهر استفاده کنید.

سنندج مملو از مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده است. در این شهر از پارک جنگلی آبیدر دیدن کنید، اگر راس ساعت 9 شب در این پارک حضور یابید می‌توانید در بزرگ‌ترین سینمای روباز ایران فیلم ببینید. اگر به بناهای باستانی علاقمند هستید در سنندج می‌توایند از عمارت‌های مشیردیوان، آصف وزیری، سالار سعید،  خسروآباد و وکیل نیز دیدن کنید. اما جاذبه‌ی اصلی استان کردستان در سفرهای مجردی روستایی پلکانی است به نام پالنگان که اوج زیبایی طبیعت را می‌توان در آن‌جا دید.

غذای محلی معروفی که در این‌جا می‌توانید امتحان کنید، ماهی کباب است که مردم محلی این روستا با مهارتی خاص آن را می‌پزند. مقصد بعدی کرمانشاه است و بازدید از طاق بستان و پارک زیبای کوهستان در مجاورت آن، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای ماجراجویان جوان باشد. دیدن سنگ نبشته بیستون که یادآور بزرگی دوران هخامنشی است و فضای اطراف این سایت تاریخی نیز هر بازدیدکننده‌ای را به این‌جا می‌کشاند. از دیگر نقاطی که می‌توان در آغوش طبیعت بکر استراحت نمود، شهرستان صحنه در کرمانشاه است که آبشازی زیبا و بی‌نظیر دارد. غار قوری قلعه که بزرگترین غار آبی خاورمیانه به شمار می‌رود که بازدید از آن تجربه‌ای منحصرربفرد برای گردشگران به همره خواهد داشت. همنشینی با مردم محلی و امتحان کردن طعم خوراکی‌‌های فوق‌العاده این منطقه، لذت این سفر را چند برابر می‌سازد.

یاسوج

بی شک یاسوج را می‌توان پایتخت طبیعت ایران دانست، آب و هوای خنک و دلپذیر این منطقه در سراسر طول سال و بارش‌های پیاپی باعث شده که یاسوج همچون نگینی سبز بر سرزمین مرتفع و کوهستانی بدرخشد، این منطقه پیش از چهل قله‌ی بالای چهار هزارمتر با یخچال‌های چهار فصل دارد که رودخانه‌ها و چشمه‌های پر آبی از آن‌ها سرچشمه می‌گیرند و در این‌جا بیش از پنجاه آبشار فصلی و دائمی وجود دارد که همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت‌دوستان بوده و برای سفرهای مجردی مقصدی فوق‌العاده است.

قطعا در یک سفر کوتاه نوروزی شاید نتوان از تمام این آبشارها دیدن کرد اما بکرترین و زیباترین آن‌ها را در اینجا بنه عنوان مقاصدی جذاب برای سفرهای مجردی معرفی می‌کنیم. آبشار سیلاری نخستین گزینه است که محبوب ترین آبشار بین کوهنوردان و کسانی است که دوست دارند پا به دل طبیعت بگذارند. این آبشار در شمال شهر سی‌سخت (دنا) یکی شهرهای مشهور بعد از یاسوج وغرب قله قاش مستان (بلندترین قله دنا)  است. با پیمودن طبیعت سرسبز و پر از چشمه‌های خروشان تنگه بن رود وگذر از دیواره بلند این آبشار زیبا نمایان می‌شود.

 جذاب‌ترین مقاصد سفرهای مجردی در ایام نوروز
یاسوج

از بین مجموعه آبشارهای یاسوج، آبشارکمردوغ یکی از حیرت‌انگیزترین آن‌ها می‌باشد که اسم آن برگرفته از رنگ همانند دوغ آن است. قندیل‌های نمکی و بلورین این آبشار هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد و بر تعداد باز‌دید طبیعت‌گردان می‌افزاید.  کمردوغ در فاصله‌ی تقریبی 85 کیلومتری شمال شرقی شهرستان دهدشت و پانزده کیلومتری شهر قلعه رئیسی قرار گرفته است و مقصدی جذاب و ایده‌آب برای ماجراجویان مجرد است.

مسیرجنگلی پرپیچ وخم دهستان سپیدار واقع شده در 50 کیلومتری غرب شهرستان یاسوج، تنگه زیبا و چشمگیری با آبشارهای پی درپی و حوضچه‌های زلال و دیوا‌رهای سبز پوشیده از خزه به نام آبشارهای تا مرادی(تنگ تامرادی) دارد که به ویژه در فصل بهار و تابستان بسیاری از دوستداران طبیعت را به دامن خود دعوت می‌کند. آبشارهای تا مرادی چند سالی هست   بین کوهنوردان و ماجراجویان مجرد طرفدارن زیادی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۵
امیر علیپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی